PUSH
What Matters Most



comments 0
20 November, 2012
A Crazy Little Thing Called PBS

Hallo
See the title? Well, people thought it's a nightmare to ALL '99 students because they said it's a simply burdensome to us (not me!). Let's think about it. Hmm, I simply made that as an excuse. Why? Because I'd prefer PBS rather than PMR? eh? Oh, you're saying I'm such a fool to say that? Well guess what, I'll give my opinion and you'll be the judge.
     Don't you see it? Kadang-kadang kan, mereka-mereka just silap mentafsir kebaikannya and started to be sarcastic like 'i LOVE pbs, (love la sgt)' Hmm, as an example, in my school SMSKB, kami semua start the system lambat like in June or something? Then, cikgu and all tak berapa prepared for it. Kami tidak menggunakan masa yang ada untuk completekan tasks yang sepatutnya. When it comes to the end of the year, kami TERPAKSA habiskan and that's why kerja jadi bertimbun.
     Kalau la start dari awal tahun, I don't think it'll be a problem, eh? Pelan-pelan  buat tugasan tu. Daripada kita buat scrapbooks, folios and homework and then tak dapat reward satu harampun, lebih baik buat semua tu and diberi penilaian based on what we can do?
     Aku tengok tugasan or kerja kursus when the PMR is still on, semua sia-sia ja. Plus, semua benda yang kita buat tu berakhir dengan 8A. Tak dak kena mengena pon dengan hasil titik peluh kita yang telah terbuang.. :)
     Actually, I really don't want PMR!! Stress tau dak bila orang cakap 'Tahun ni PMR, jangan nakal2 tau?' :P Mana ada orang cakap 'Tahun ni PBS, buat elok2 tau' Kalau PBS kan relax ja... Buat kerja, rajin sikit dapat Band 4. Rajin banyak dapat Band 6. Ngeh2 ~ Bye!

Sincerely,
Ms. Somebody


past
future

close